Beer World

Mândrie sau craft cu orice preț

"Am văzut o mulțime de mărci mari care se descriu ca fiind "artizanale", ratând complet schimbarea reală a percepției consumatorului"

Deja s-a cam format o parere unanimă despre cât de malefici sunt producătorii de bere macro, dar câteodată mai găsești și oameni din industrie care au ceva coerent de spus.

Andrew Geoghegan e Global Consumer Planning Director la Diageo, compania care deține Guinness.

Intr-un articol pentru Marketing Week, Andrew vorbește foarte frumos despre fenomenul “craft beer” și despre cum abordează Guinness “problema” asta care pare să deranjeze tot mai mult producătorii mari.

Andrew și alți responsabili de strategie la Diageo au înțeles că pentru ei e mai important să iși pastreze autenticitatea decât să mimeze că fac bere artizanală. De asemenea, ca mulți alți oameni de bussiness serioși, s-au asigurat că, înainte de orice, consumatorii lor să aibă încredere în companie și în produsele ei.

Evident, Guinness a avut și încă mai are perioade de panică în care experimentează încercând să țină pasul cu piața (vezi Guinness IPA, Guinness Blondă și alte ciudățenii), dar oamenii și-au îmbrățișat mostenirea și realitatea că au devenit un brand popular în mare parte datorită marketingului creativ pe care îl practică de sute de ani.

Andrew recunoaște și că a fost greu să accepte că Guinness nu mai este o companie mică din Dublin, ci un gigant care trebuie să rămână relevant fără sa-și uite identitatea sau sa pretindă ca e ceva ce nu e.

Mi se pare o abordare foarte sănătoasă pentru un producator de un asemenea nivel. Un alt motiv pentru care brand-ul acesta îmi rămâne simpatic.

Articolul complet îl găsiți aici.

Ți-a plăcut? Susține Universitatea de Bere pe Patreon!
Tags

Related Articles

Spune tu, in cuvinte!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close